Template ( modelo editável )

Boa noite , alguém sabe me dizer se no cms è possível criar um modelo editável para que eu ou outro usuário possa somente trocar a imagem ou texto ? Sem precisar criar um layout . Por exemplo um menu onde eu posso só alterar o texto e valor e salvar essa alteração.?

Welcome to the community!

The CMS does have Template functionality. Create your Layout and set it to Publish then use the Actions menu at the top of the Layout Designer screen to select ‘Save Template’

image

Or you can also ‘Save Template’ by using the row menu for a Layout:

Olá Natasha, desta forma eu consigo fazer e entendi , o que precisaria era adicionar esse template dentro de uma linha do tempo ou playlist, como se fosse uma mensagem editável. Tem como fazer desta forma ?

So you could create a Layout and include the Sub-Playlist Widget so that you could make edits with the content contained within the Playlist without having to edit Layouts.

DataSets would work in the same way where edits are made outside of the Layout, so you or your other users would only make changes to the DataSet not the actual Layout, which would work for your example of changing the text in a menu.

Do either of those meet your requirements?

Natasha

Obrigado @natasha por sua resposta .
Tentarei fazer com dataset

1 Like

This topic was automatically closed 91 days after the last reply. New replies are no longer allowed.